15 de Setembro de 2019

Correo | Favoritos  | Imprimir   

O PP pide ao Goberno que ingrese aos Concellos da provincia e á Deputación os ingresos que lles retén “premeditadamente” en concepto de entregas a conta

06-09-19

 Lugo, 6 de setembro, 2019. Os alcaldes e voceiros do PP na provincia e na Deputación tamén se suman ao motín da Comunidade Autónoma contra o Executivo de Pedro Sánchez por reterlles importantes ingresos en entregas a contas pendentes de repartir. Ao igual que as entregas a conta das Comunidades Autónomas, o departamento estatal actualiza nos Orzamentos os ingresos a repartir aos municipios pola súa participación en tributos como o IVE ou o IRPF. Como se prorrogan as contas, tamén o fan estes ingresos; o que deixa ás arcas municipais sen a alza prevista da recadación.

Así o expuxo este venres o vicesecretario de Participación do PP e deputado no Congreso, Jaime De Olano, acompañados de alcaldes, voceiros, senadores e outros representantes do Partidos nas distintas institucións, quen anunciou que os deputados na Cámara Alta e no Senado interpelarán ao Goberno para que este aclare as razóns polas que non se procedeu aínda a transferir á entidades locais e ás Deputacións os recursos adebedados, así como en que forma van a cubrir este esforzo orzamentario e cuantifiquen “lo antes posible” os importes adebedados. E é que, indicou, “el Gobierno en funciones de Sánchez no está cumpliendo con sus obligaciones legales y de raíz constitucional que consisten en transferir a los EELL la actualización de su Participación en los Ingresos del Estado y de los demás recursos financieros que les corresponden”.

Alertados polo grave prexuízo que supón esta medida para as arcas municipais, os populares pediron ao Goberno que cumpra coa súa obriga, xa que “es mentira cuando dicen que un Ejecutivo en funciones no pude aprobar esta medida, cuando si fuese un Gobierno responsable, lo habría hecho antes de las elecciones mediante un decreto-ley”.

“Además, se nos dice que desde Hacienda se procederá a solucionarlo el 15 de diciembre y claro, uno se pregunta, por qué esperar al 15 de diciembre, por qué no hacerlo la semana que viene, en 15 días o si me apuran por qué no hacerlo en el Consejo de ministros de hoy. Si se puede hacer en diciembre, se puede hacerlo ahora. El argumento de que un supuesto informe de la Abogacía del Estado, que no conocemos oficialmente, no es válido tampoco porque ya ha sido superado por el emitido por los servicios jurídicos de la Xunta de Galicia que propone una solución perfectamente legal a este bloqueo de fondos de las CCAA, Ayuntamientos y Diputaciones provinciales. Por cierto este informe de la Xunta, si esta firmado, registrado en el parlamento de Galicia y accesible para todos los grupos políticos”, matizou.

Se a actualización das entregas a conta non se soluciona este ano, tanto as Comunidades, que teñen máis de 4.700 millóns de euros pendentes en entregas a conta e liquidación-, como a entidade locais –mil millóns en total-, non disporían desta cantidade ata 2021 polo menmos, pois a liquidación realízase, segundo explicou Olano, a dous anos vista.

“Son fondos que, en su inmensa mayoría, están destinados a pagar los servicios públicos básicos: la sanidad, la educación, la dependencia, os servicios sociales … y que de forma premeditada el Sr. Sánchez y la ministra de Hacienda en funciones retienen premeditadamente en lo que constituye un chantaje en toda regla. Un chantaje según el cual lo que nos viene a decir es que o hay investidura o no habrá dinero ni para pagar a proveedores”, afirmou.

A denuncia feita hoxe polos populares súmase á batería de medidas anunciadas polo Partido a nivel nacional para criticar a utilización dos fondos autonómicos por parte do Goberno como elemento de presión política. Os Concellos atravesan así unha situación moi semellante á das Comunidades, pero é que, ademais, afrontan “un segundo bloqueo que hace disparar el desfase entre los fondos presupuestados y los realmente ingresados, como es que deben hacer frente también a la subida de salarios de los empleados públicos a la que ha dado luz verde el sanchismo”.

Concretamente, o pasado mes de xuño, o Consello de Ministros aprobou un acordo polo que se aumentou o soldo un 0,25% adicional a partir de xullo; incremento que se suma ao 2,24% aprobado previamente e que establece nun 2,5% a suba salarial dos empregados públicos este ano.

“El PSdeG se ha puesto de perfil”·
Por todo elo, recoñeceu que lle sorprendeu a actuación, “o quizás sea mejor decir la no actuación del PsdeG”, ante este problema. “El PSdeG y su Secretario General, El Sr. Caballero, han sido los únicos miembros del PSOE de una CCAA que no han reclamado la transferencia de esos fondos que insisto son de todos los gallegos y les corresponde no por capricho sino porque lo establece así la Ley. Se han puesto de perfil y en contra de lo que han hecho sus homólogos en otras CCAA (Page, PUIG, Lambán). El Sr. Caballero no reclama la transferencia inmediata de esos fondos sino que se dedica a insultar a quién sí los esta reclamando que es el Sr. Feijoo. Uno se pregunta necesariamente ¿a quién sirve el Sr. Caballero, a quién sirven desde el PsdeG, a todos los gallegos o a Pedro Sánchez? Esa es la pregunta que nos hacemos los gallegos. Y si hablamos de la provincia de Lugo, más de lo mismo. Ayer se reunieron en Ourense alcaldes y presidentes de diputaciones y, para sorpresa de todos, lejos de reclamar el dinero que Sánchez retiene a estas administraciones y a los ayuntamientos, lo único que han hecho es insultar al PP. Nuevamente nos preguntamos a quién sirven el Sr. Tomé y la Sra. Otero. Sirven a los lucenses o sirven al Sr Sánchez? Esa es la pregunta que nos volvemos a hacer”, concluíu.

O PP segue pelexando por Alcoa
Ante a crise situación que atravesa Alcoa, Jaime de Olano deu a coñecer as dúas preguntas que formularán no Congreso para coñecer as previsións do Executivo respecto da ampliación de 90 a 200 millóns as compensacións polos custos indirectos de C02 á industria electrointensiva, tal e como prometeu as innumerables ocasións, e da aprobación do estatuto que tamén prometeu o equipo de Sánchez hai máis de seis meses.

A este respecto, José Manuel Barreiro anunciou que a interpelación prevista no Senado sobre a situación da multinacional non se poderá levar a cabo porque a ministra declinou asistir. Con todo, non desisten e seguirán esixindo responsabilidades ao Goberno cunha moción no Pleno

Incendios
O popular, en nome de todo o Partido, agradeceu ás brigadas de extinción de incendios, á Garda Civil, Protección Civil e demais efectivos que traballaron activamente para que os lumes producidos no día de onte estean xa controlados. De xeito especial, e dada a envergadura do mesmo, Olano referiuse ao de Monforte de Lemos. “A todos ellos nuestro agradecimiento y reconociminto a su trabajo”, destacou.

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive