Burela, 23 de febreiro de 2018. O concelleiro de Cultura, José Díaz, mantivo un encontro nas últimas horas coa responsable de Cultura da Deputación de Lugo, Pilar García Porto, co obxectivo de recabar os apoios desta institución para o II Certame Internacional de Pintura Mural, que terá lugar do 1 ao 5 de agosto na localidade. O prazo para presentación de proxectos xa está aberto e rematará o 15 de xullo. José Díaz pasou tamén pola Escola Arte Pablo Picasso da Coruña para promocionar este importante evento cultural.
O edil burelés explicou que “tuvimos una reunión en la Diputación de Lugo, en el Área de Cultura con la diputada Pilar Porto, en la que pretendía presentarle el dossier del Certamen de Pintura Mural Internacional de este año 2018. Sería la segunda edición, después del éxito de la primera tanto de participación como el resultado final que podemos ver todos en el muro portuario. Para esta segunda edición mantenemos más o menos el mismo formato en este nuevo dossier que incluye fotos del evento del año pasado, una pequeña biografía de los ganadores, fotos de todas las pinturas que hicieron, un breve resume del certamen Amarte 2017 y las bases de este nueva edición”.
José Díaz anuncia que “ya empezaría el plazo para que los pintores nos manden lo que quieren pintar en el muro, hasta el 15 de julio. Luego el jurado decidirá qué diez pintores concursan y se decidirá en base al resultado de esos cuadros al aire libre cual es el ganador, el segundo, el tercero, y el premio al artista local”.
O concelleiro de Cultura dixo que “la Diputación, igual que el año pasado, nos va a apoyar tanto en promoción del evento como también en el plano económico aunque sería canalizado no como una ayuda directa sino a través del Plan Único de la Diputación. El evento tiene cierto coste tanto para los premios como la preparación del muro, la seguridad, el andamiaje para los pintores y la propia promoción del evento al darle ese toque internacional y hacerlo coincidir con la feria del bonito, los gastos son importantes para un Concello pequeño donde el presupuesto de Cultura es bastante justo. Ahí encontramos apoyo en la Diputación un año más, así que ojalá que el certamen vaya para adelante y salga bien”.
Díaz comentou que “también aproveché para visitar la Escuela de Arte Pablo Picasso en Coruña y presentarle a su director, Manuel Soto, este dossier de Amarte buscando un poco el apoyo de las escuelas de arte tanto del ámbito público como privado para que nos ayuden en la promoción y en la difusión del evento, y que tengamos aún más participación. Hay que recordar que el año pasado nos mandaron 32 pintores sus obras para elegir 10. Este año espero que aún aumente más. El director de la escuela nos mostraba su apoyo a este tipo de iniciativas para que sus alumnos o aquellos que ya no están en la escuela pero que, siendo conocedores de estos certámenes, participen y tengan esa posibilidad de ganar premios y darse a conocer, como para el propio Concello contar con la participación de muchos de ellos que son grandes artistas. El año pasado uno de sus alumnos pintó aquí una de sus obras y fue uno de los finalistas”.
O edil burelés sinalou que “la intención en estos próximos meses es presentar el certamen en alguna escuela más de arte tanto de Galicia como de Asturias para conseguir un poco más de difusión”.























O luns 30 de marzo ás 18:00 horas darán comezo as visitas guiadas polo casco histórico de Viveiro, conducidas polo historiador Xesús Martínez e organizadas polo CCHV coa colaboración da Xunta de Cofradías da Semana Santa. Antes da primeira visita, ás 17:30 horas, realizarase unha breve presentación na Praza Maior, diante da porta do Concello. No acto participarán José Veiga, en representación da Xunta de Cofradías, Cristina Rodríguez, presidenta do CCHV, e o propio Xesús Martínez.
O alcalde, Pedro Fernández, salientou o seu impacto turístico e deportivo. A edición inclúe un atractivo especial: a Concentración da Selección Española OPEN, que adestrará en Tapia do 1 ao 6 de abril. O Goanna Pro é a segunda proba da Liga PRO, garantindo un nivel competitivo máximo. Datas: Semana Santa 2026. Lugar: Praia de Anguileiro. Destacado: Concentración da Selección Española (1–6 abril).
O delegado destacou a consolidación do evento como referente cultural na Terra Chá. O festival contará con Caamaño & Ameixeiras, Ulex e La Txama, ademais de actividades lúdicas. A cita será no campo da feira de Gontán, con entrada gratuíta.
A mostra reúne unha ampla selección de obras inspiradas na vida, a paisaxe e a identidade mariñá. O acto inaugural celebrarase o domingo 29 de marzo ás 18:00 horas e contará cunha actuación especial da chelista Amanda López López.
A Guía Repsol destaca 24 locais galegos como Soletes de primavera para gozar nesta Semana Santa. Galicia suma xa 357 establecementos recoñecidos con este distintivo, que non se renova nin se revalida, senón que se concede como categoría única. Na provincia de Lugo figuran seis Soletes: ‘Caserío Meiroi’ (Navia de Suarna), ‘Ebos’ (Vilalba), ‘Faragullas’ (Mondoñedo), ‘La Salina’ (Sarria), ‘Ramón’ (Lugo) e ‘Trespés’ (Monforte de Lemos).
A cita celebrarase en Burela entre os días 4 e 6 de setembro, e xa están confirmadas preto dunha ducia de actuacións, entre elas as de Arume, Depedro, Éxtasis, Gara Durán, Juventude o La Milagrosa. O Goberno galego vén cooperando cos organizadores do festival, “que alcanza a súa duodécima edición consolidado como un motor de dinamización económica y cultural para a localidade”, afirmou Arias.
O acto institucional, celebrado este venres, contou coa participación da directora xeral de Igualdade do Principado e coa música de Clandestías.



